Prijava na e-novice
KROMATIKA 5
11. 2.
četrtek
februar
19.30
Gallusova dvorana, Cankarjev dom

Velika dela glasbene romantike imajo vedno moč prevzeti in očarati poslušalca. Zato ne preseneča, da še danes sestavljajo velik del železnega repertoarja večine svetovnih orkestrov. Tokrat smo v ravnovesje postavili bolj ali manj znana dela iz zakladnice romantične orkestrske glasbe. Predstavili vam jih bomo v interpretaciji izvrstnega bolgarskega dirigenta Rossena Milanova, ki ga poznate že iz preteklih sezon Kromatike, zdaj pa zaseda mesto našega šefa dirigenta.

Spored bomo začeli z zadnjo izmed sedmih Sibeliusovih simfonij. Delo, s katerim je ta veliki ustvarjalec finske glasbene identitete sklenil svoj simfonični opus, hkrati predstavlja tudi enega njegovih uspešnih eksperimentov – standardno štiristavčno strukturo simfonije je prilagodil svoji lastni izraznosti ter ustvaril veličastno simfonijo v enem samem stavku. Ena izmed (povsem upravičeno) najpriljubljenejših in najpogosteje izvajanih romantičnih simfonij je vsekakor zadnja mojstrovina Čajkovskega, Patetična simfonija, o kateri je sam zapisal: »Česa lepšega od te simfonije nisem nikoli napisal in tudi ne bom nikoli več; vanjo sem vložil vso svojo dušo.«

Simfoniji bo povezal Elgarjev elegični Koncert za violončelo, v katerem se bo kot solistka predstavila svetovno znana srbska, med Parizom in Chicagom delujoča violončelistka Maja Bogdanović (1982).

Simfonični orkester RTV Slovenija
Rossen Milanov, dirigent
Maja Bogdanović, violončelo


Sibelius: Simfonija št. 7
Elgar: Koncert za violončelo v e-molu
Čajkovski: Simfonija št. 6, Patetična